Pentru a obţine o imagine mărită, faceţi "click" pe butonul dreapta al mouse-lui pe oricare imagine şi apoi alegeţi obţiunea: "deschide legătura în filă nouă"...

Coriolan CHIRICHEŞ. Noul val al maximafiliei.


Amintiri din drumul spre Varşovia.

Era în toamna anului 2000.... O delegaţie botoşăneană formată din regretatul prof. Ştefan Nicolau, preşedinte de onoare al A. F. Botoşani, regretatul ing. Geo Luţuc, proaspăt preşedinte executiv al asociaţiei noastre, ing. Coriolan Chiricheş, vicepreşedinte şi Alina Mihaela Chiricheş - expozant, s-a deplasat de la Botoşani la Bucureşti în vederea participării la Expoziţia bilaterală Polonia-România de la Varşovia, organizată cu ocazia împlinirii a 100 de ani de filatelie în Polonia. Sosind dimineaţă şi având cca. 14 ore până la trenul spre Polonia, am mers la sediul Federaţiei Filatelice Române, pe strada Boteanu. În cursul acelei zile am cunoscut mulţi filatelişti, pentru mine oameni noi. Atunci am avut plăcerea să-i fiu prezentat domnului doctor Valeriu Neaga. Ştiam multe lucruri de bine despre dumnealui de la colegii botoşeneni şi eram emoţionat. Am rămas profund impresionat de atenţia pe care ne-a acordat-o, de faptul că, faţă de alţii, a dorit să stăm mai mult timp de vorbă, să ne cunoască mai bine. Impresiona prin calmul şi căldura cu care vorbea. Alina, fiica mea, tânără maximafilistă, deşi avea numai 18 ani, l-a impresionat plăcut la rândul ei, prin cunoştinţele filatelice demonstrate în răspunsurile la întrebările doctorului Neaga. Au fost momente pe care cu greu le poţi uita şi pe care le păstrăm şi eu şi Alina, ca puncte de referinţă din activitatea noastră maximafilă. Într-o discuţie la o cafea am trecut în revistă stadiul maximafiliei în ţară şi în lume, perspectivele dezvoltării ei viitoare şi am încheiat cu speranţa în tânăra generaţie din care şi fiica mea făcea parte. Ca blândeţea caracteristică oamenilor culţi şi cu experienţă de viaţă, doctorul Neaga a încurajat preocupările maximafile ale Alinei şi a obţinut de la tânăra filatelistă promisiunea că indiferent de greutăţile ce i le va rezerva viaţa, nu va elimina maximafilia dintre preocupările viitoare. Am convenit viitoare întâlniri utile nouă pentru activitatea maximafilă. Din păcate, distanţa mare până la Bucureşti şi problemele vieţii prevestite parcă, de doctor ne-au ţinut departe de capitală. A venit fatalul an 2003 în care doctorul Valeriu Neaga s-a mutat la cele veşnice şi regretul că nu ne-am mai reîntâlnit s-a transformat într-un pios omagiu pe care-l vom retransmite la nesfârşit. 
Remarcabilele realizări ale filateliştilor din Botoşani sunt continuate şi de inimoşii filatelişti coordonaţi de ing. Coriolan Chiricheş, preşedintele în exerciţiu al A.F:Botoşani.

AM FOST LA MAXIFRANCE 2005
CRONICĂ

În sala de expoziţie Maxifrance 2005
Pe data de 19 septembrie 2005 un grup de cinci persoane, condus de dr. Ioan Daniliuc - secretar general al F. F. R. şi compus din Vasile Doroş, Coriolan Chiricheş (maximafilişti) şi familia Cristina şi Claudiu Doroş (turişti) s-a deplasat la Paris în vederea participării la primul Campionat European de maximafilie organizat la iniţiativa Asociaţiei Maximafiliştilor din Franţa şi sub patronajul Federaţiei Franceze a Asociaţiilor Filatelice. Până la începerea manifestărilor, în zilele de luni, marţi şi miercuri (19 - 21 septembrie) am vizitat Cimitirul Pere Lachaise, omagiind astfel 50 de ani de la decesul marelui George Enescu, am vizitat atelierul lui Constantin Brâncuşi (şi Centrul Georges Pompidou, unde sa află acesta), am admirat Catedrala Notre Dame, Sfânta Capelă, Luvrul, Catedrala Sacre Coeur, Moulin Rouge, Place de la Concorde, Grădinile Tuilleries, Arcul de Triumf, Turnul Eiffel şi întreaga panoramă a Parisului de la înălţimea celor 275 metri la care se află ultima platformă, Champs Elisees, Domul Invalizilor, Champ de Mars, Trocadero etc. Numai simpla enumerare a acestor obiective vă face să înţelegeţi că cele aproape 60 de ore petrecute în Paris au fost folosite la maximum, având în vedere că cea mai mare parte a traseului a fost străbătut „la picior". Am avut noroc de o vreme ideală (soare - dar nici prea cald nici frig) care ne-a permis şi „imortalizarea" momentelor principale care vor constitui un album cu totul deosebit în colecţiile de fotografii a fiecăruia dintre noi.
ing. Coriolan Chiricheş
 
Grupul românilor la palmaresul expoziţiei
Valurile expoziţiilor care au urmat...
Naţionala de maximafilie Sibiu 2007

Naţionala de maximafilie Sibiu 2007

Naţionala de maximafilie Sibiu 2007

Naţionala Bistriţa 2013

Internaţionala de maximafilie Bacău 2008

Internaţionala de maximafilie Bacău 2008

Internaţionala de maximafilie Bacău 2008

Premiul special "Les Maximaphiles français"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu